نگارش و ویرایش توصیه نامه

نگارش و ویرایش توصیه نامه

نگارش و ویرایش توصیه نامه

همان‌‎گونه که از نام توصیه نامه مشخص است، محتوای نامه شامل یک متن از استاد سابق شما می‌باشد که به خوبی از توانایی‌ها، ویژگی‌ها و خصوصیاتتان آگاه است.
توصیه نامه معمولا توسط فردی که وجهه ای قابل قبول در تخصص متقاضی داشته باشد، نوشته می شود. هدف از نوشتن توصیه نامه این است که توانایی ها، مهارت ها و قدرت آکادمیک متقاضی، توسط استادی خبره، مورد تصدیق و تائید قرار بگیرد.

اهمیت توصیه نامه در آنجایی است که اگر توصیه نامه شما حاوی محتوای مناسبی باشد و از طرف یک استاد با اعتبار علمی بالا نگاشته شود، باعث بهبود جایگاهتان شده و شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی به شدت افزایش می دهد. دانشگاه هایی که توصیه نامه را در میان مدارک الزامی برای اپلای ذکر می کنند، معمولا بین دو تا سه توصیه نامه را درخواست می کنند تا اعتبار علمی فرد توسط اساتید بیشتری مورد تائید قرار بگیرد.

در حالت کلی، توصیه نامه توسط اساتیدی که شناخت کاملی از وضعیت متقاضی دارند، نوشته می شود؛ با این وجود اما امروزه دریافت توصیه نامه از اساتید کاری بسیار سخت به حساب می‌آید، چراکه اکثر اساتید به علت مشغله کاری، قادر به نوشتن توصیه نامه نبوده و یا در پاره ای موارد، نگارش نامه به زبان انگلیسی را دشوار قلمداد می کنند. لذا پیشنهاد می‌شود دانشجویان بعد از هماهنگی با استاد مربوطه، خود اقدام به نوشتن توصیه نامه کرده و در نهایت به تایید استاد {امضا و مهر} برسانند.

فهرست
رزرو وقت مشاوره فرم ارزیابی رایگان فرم ریجکتی